Առաջատար

Առաջադրանք

Լանյէկրան, հնէաբան, ծովեզր, վայրէջք, երփներանգ, նորեկ, մանրէ, էջանշան,  որևէ,  գոմեշ,  վերելակ,  մեջք,  բազմերանգ,  երբևիցե,  որևէ, էջ, ամենաէժան, չէինք,  էկրան,  Էջմիածին,  չեմ,  էլեկտրաէներգիա, էներգիա, մեխակ, հրեշ,  նրբերշիկ, ամենաերկար, եգիպտացորեն, զարկերակ:

2.Մարդկանց անուններ գրիր, որոնք սկսվում են Ե-ով և Է-ով:

Էմիլ, Էմմա, Էկա, Էլիանոռա, Եփրե, Ելիզաբետա, Եղիշե, Եգոր։

3.Բաց թողնված տեղերում գրիր է կամ ե:

զարկերակ, սկզբից ևեթ, ստորերկրյա, հնէաբան (հնէաբան նշանակում է անհետացած հնագույն կենդանիների և բույսերի ուսումնասիրությամբ զբաղվող մարդ), երբևիցե, որևէ, -լեկտրաէներգիա, մանրէաբան, չէր ուզում, չեմ ուզում, կինոէկրան, ամենաէժան:

4.Տրված բառերը դասավորիր ըստ իմաստների:

ելակ, գոմեշ, եգիպտացորեն, եղինջ, երինջ, երեքնուկ, եզ, եղջերու, եղրևանի, եղևնի, երիցուկ, եղնիկ, եղեգ:

Ելակ։ Եգիպտացորեն։

կենդանիներ- Գոմեշ, երինջ, եզ, եղջերու, եղնիկ։
բույսեր- Եղինջ երեքնուկ, եղրևանի, եղևնի, երիցուկ, եղեգ։

5. Գրիր տրված բառերի հականիշները:

արու-էգ, մուտք-ելք, թանկ-էժան, դժբախտ-բախտավոր, վերելք-վայրէչք, հայտնվել-չքվել։

6. Մեկական բառ կազմիր` երգ, երանգ, եզր, եղբայր արմատները դնելով բառի սկզբում և վերջում:

Օրինակ` եփ-եփել, կիսաեփ

Երգ-օրհներգ, երանգ-երփներանգ, ծովեզր

Առաջատար

Առաջադրանք

Հարցեր, առաջադրանքներ.
1.Բացատրիր հետևալ բառերը. կարող ես օգտվել բառարանից
Անդաստան-դաշտ
ըլլա-լինի
ակոս- փոս, առու
կոչնակ-զանգ
օրհներգ-օրհնություն- Օրհներգը որպես գրականության և արվեստի ժանր:

2.Բացատրիր հետևյալ փոխաբերությունները:
Ո՛չ արյուններ, քրտինք հոսին
Լայն երակին մեջ ակոսին.- շատ աշխատել
3. Առանձնացրու այն տողը, որի մեջ օրհնանք կա: Գրիր 4 օրհնանք…
Օրհներգությո՜ւն թող ըլլա:

Թող ճանապարհդ բար լինի։

Կյանքղ ծաղկի նման սիրուն լինի։

Սրտումդ միշտ գարուն լինի։

Դասերղ տող ինքն իրեն արվեն

4. pint-ով նկարիր բանաստեղծության առաջին տունը  և տեղադրիր:

Լրացուցիչ աշխատանք
. մտածիր տեսահոլովակի սցենար բանաստեղծության համար, եթե կարող ես՝ նկարիր…

Առաջատար

МОЙ ХОРОШИЙ ДЕНЬ

Сегодня я праснулся отчен радосна, потому что пошла в школу. Когда я добралась в школу я увиделаа моих друзей. Мы обнимались, радововались и пошли в класс.  Там мы занимались русским языком, а патом англиский и математика. В школе было очень весело. Мы попрощались с друзьями и пошли домой. А когда я пошла  домой все рассказала маме. Вот такой был у меня хороший день .

Առաջատար

Бен

Жил-был адьин мужик. У него ест три сына.  Старшего зовут Гастон. Среднево зовут Стич, а моленкого Бен. Перед Беном все смиялис и он пабижал на гору. Потом он слышал какоита крик. -Памагитье. Бен пабижал на лева и ыввидел адин балишои камин а под каменам лежалаа девачка. Бен очен испугалса и из страха как паднял камин што девачка даже магла стаять. Ана пцлавала Бена и сказала. -Спасиба гирой. Сказала ана и ани были лутчие друзя.

 

                                  конец

Եղնիկը

Ավետիք Իսահակյան

«Մի անգամ իմ բարեկամ մի որսորդ մեր հանդի անտառուտ սարերից մի եղնիկ նվեր բերեց երեխաներիս համար»:
Այսպես սկսեց ընկերս աշնանային մի երեկո, երբ նստած միասին նրա պատշգամբում, հիացած նայում էինք հեքիաթական վերջալույսով վարվռուն սարերին, որոնց վրա մակաղած հոտերի նման մեղմորեն հանգչում էին ոսկեգեղմ անտառները:
«Այդ մի մատաղ ու խարտյաշ եղնիկ էր, խորունկ, սև ու ջինջ աչքերով, որ ծածկվում էին երկայն, նուրբ թարթիչների տակ:
Կամաց-կամաց մեր վրա սովորեց նա. էլ չէր փա□չում, չէր վախենում մեզնից. մանավանդ շա՜տ մտերմացել էր երեխաներիս հետ. նրանց հետ միասին վազվզում էր պարտեզում, նրանց հետ ճաշում էր, նրանց հետ քնում:
Մի բան ինձ շատ էր զարմացնում: Եղնիկը թեև այնպես ընտելացել էր մեզ, սովորել էր մեր տանն ու դռանը, բայց մեկ-մեկ մեզնից թաքուն բարձրանում էր այս պատշգամբը և ուշագրավ, լռիկ նայում էր հեռու` անտառներով փաթաթված սարերին. ականջները լարած խորասույզ լսում էր անտառների խուլ ու անդուլ շառաչը, որ երբեմն ուժեղանում էր, երբեմն բարականում` նայելով հովերի թափին: Նայում էր նա այնպե՜ս անթարթ և այնպե՜ս ինքնամոռաց, որ երբ պատահում էր բարձրանում էի պատշգամբը, ինձ բավական միջոց չէր նկատում և եր□ հանկարծ ուշքի էր գալիս, նետի պես ծլկվում էր մոտիցս… Արդյոք գիտե՞ր նա, որ ինքը ղողանջուն անտառների ազատ երեխան է եղել, որ մայրը այնտեղ է կաթ տվել իրեն, որ այնտեղ է իր հայրը եղջյուրները խփել կաղնիներին: Արդյոք, գիտե՞ր, որ այդ խուլ շառաչը անուշ-անուշ օրորել է իրեն առաջին անգամ, և ո՞վ գիտե, գուցե, երազներ է բերել իրեն, սիրուն երազներ… Խե՜ղճ եղնիկ… Կարոտ` իր սիրած գուրգուրող անտառներից և զանգակ աղբյուրներից, իր խարտյաշ մորից և շնկշնկան հովերի հետ վազող ընկերներից` հիմա տանջվում, տառապում է մեզ մոտ, մտածում էի ես: Եվ այնպես սրտանց ցավակցում էի նրան… Չէ՞ որ նա էլ մեզ պես մտածող և զգայուն հոգի ունի:
Ես շատ էի հարգում նրան, խնդրեմ չծիծաղես վրաս, այո՛, այնքան, որ երբ նա բարձրանում էր պատշ□ամբը, հեռացնում էի երեխաներիս, և թողնում էինք նրան մենակ իր ապրումների հետ…
Երբ գրկում էի նրան, այդ նազելի էակին, և նայում էի լեռնային աղբյուրների նման վճիտ աչուկների մեջ` տեսնում էի այնտեղ մի թախծալի, երազուն կարոտ…
Մի գիշեր, մի քամի գիշեր էր, սարերից անսանձ փչում էր քամին, դուռն ու պատուհանները ծեծում ու ծեծկում: Պարզ լսվում էր, որ այնտեղ, անտառում, դարավոր կաղնիներն ու վայրի ընկուզենիները ճակատում էին հողմի դեմ` աղմկում և գոռում: Եվ քամին բերում էր անընդհատ անտառի այդ լիակուրծք խշշոցն ու մռունչը, ու թվում էր թե` հենց մեր դռան առջև է աղմկահույզ, հողմածեծ անտառը: Երեխաներս վախից կուչ էին եկել. մինչդեռ եղնիկը դողում էր մի խենթ սարսուռով: Աչքերը կայծակին էին տալիս: Անթարթ, ամբողջովին լսելիք դառած` ականջ էր դնում նա անտառի հուժկու շառաչին, որ խոսում էր նրա հետ մայրենի լեզվով:
Անտառը կանչում է նրան, ընկերների ազատ վազքն է տեսնում նա մթին թավուտների մացառուտ ժայռերն ի վեր,- մտածում էի ես:
Մի փոքր հետո ավելի սաստկացավ քամին` փոթորիկ դառնալու չափ. մեկ էլ աղմուկով բացվեցին լուսամուտի փեղկերը, և մի ուժգին շառաչ միանգամից ներս խուժեց: Եղնիկը հանկարծակի մի ոստումով ցատկեց լուսամուտի գոգը` աչքերը սուզելով շառաչուն խավարի մեջ: Ես իսկույն վրա վազեցի բռնելու նրան, սակայն նա մի ակնթար□ի մեջ թռավ լուսամուտից պարտեզը և ծածկվեց խավարների մեջ…
Դե՛հ, հիմա՛ գնա ու գտիր նրան իր հայրենի անծայր անտառներում…»:

  1. Տեքստի չորս բառերում տառի փոխարեն վանդակ է դրված, դուրս գրիր այդ բառերը՝ լրացնելով բաց թողած տառերը:
    փախչում, երբ, պատշգամբը, ակնթարթի
  1. Տեքստից դուրս գրի՛ր տրված բառերի հոմանիշները:

ա/զուլալ-վճիտ
բ/լուռ-խուլ, անդուլ          
գ/ակնդետ-ուշագրավ
դ/ընտանի-ընտելացած

  1. Դարձվածքները և համապատասխան բացատրությունները գրի՛ր իրա դիմաց:

ա/ լույս աշխարհ գալ-ծնվել,հայտնվել
բ/խելքը գլխին- դատող, բանիմաց, խելացի
գ/Կողը հաստ — համառ, ինքնասածի, կամակոր դ/ճաշը եփել- մեկին պաժել, լավ ծեծել

ա/մեկին պաժել, լավ ծեծել
բ/համառ, ինքնասածի, կամակոր
գ/դատող, բանիմաց, խելացի
դ/ծնվել,հայտնվել

  1. Տեքսից դուրս գրի՛ր չորս բարդ բառ: Վերջալույս, ոսկեգեղմ, լիակուծք, սաստկացավ։
  1. Օտար բառերը փոխարինի՛ր հայերեն համարժեքներով:

ա/զակազ-պատվեր
բ/մալինա-ազնվամորի

գ/կենգուրու-ագևազ

դ/ստարտ-մեկնարկ

  1. Տեքստից դուրս գրի՛ր եզակի թվով գործածված չորս բառ:
    Պաշգամբ, եղնիկ, ընկեր, անտառ։
  2. Տրված բառերից յուրաքանչյուրի դիմաց նշված է, թե այն ինչ խոսքի մաս է: Ո՞ր տարբերակում է սխալ նշված:
    ա/որսորդ – գոյական
    բ/եղնիկ – գոյական
    գ/առաջին –թվական
    դ/ազատ –ածական
  3. Տեքստից դուրս գրի՛ր մեկական հարցական և բացականչական նախադասություն
    Կամաց-կամաց մեր վրա սովորեց նա. էլ չէր փաղչում, չէր վախենում մեզնից. մանավանդ շա՜տ մտերմացել էր երեխաներիս հետ. նրանց հետ միասին վազվզում էր պարտեզում, նրանց հետ ճաշում էր, նրանց հետ քնում: Չէ՞ որ նա էլ մեզ պես մտածող և զգայուն հոգի ունի:
  4. Գրի՛ր մեկ պարզ ընդարձակ նախադասություն, որի մեջ երկու ստորակետ լինի: Եղնիկների խումդը, նապաստակների խումբը փախչում էին որսորդի կրակոցից, որ թաքստոց գտնեն։
  5. Ինչպիսի՞ն էր եղնիկը. Նկարագրի՛ր օգտագործելով տեքստի բառերը:
    Եղնիկը խարտյաշ էր, խորունկ, սև ու ջինջ աչքերով նազելի եակ
  6. Ի՞նչն էր զարմացնում պատմողին:

ա/ Եղնիկը շատ գեղեցիկ էր, խորունկ, սև ու ջինջ աչքերով

բ/Մտերմացել էր երեխաների հետ, նրանց հետ ճաշում էր, նրանց հետ քնում:
գ/Եղնիկը հանկարծակի մի ոստյունով ցատկեց լուսամուտի գոգը՝ աչքերը սուզելով շառաչյուն խավարի մեջ:

դ/ Եղնիկը թեև ընտելացել էր ընտանիքին ու տանը,բայց մեկ-մեկ թաքուն բարձրանում էր պաշգամբ և լռիկ նայում անտառներով փաթաթված սարերին:

  1. Ինչի՞ն կարող էր կարոտել եղնիկը:

Եղնիիկը կկարոտի երեխաներին և իր բարի տիրոջը։

  1. Ինչո՞ւ է հեղինակը հարգում եղնիկին:

Պատմողը սրտանց ցավակցում էր նրան… Չէ՞ որ նա էլ իրենց պես մտածող և զգայուն հոգի ունի:

  1. Նկարագրի՛ր անտառը հողմի ժամանակ:
    Քամոտ գիշեր էր։ Սարերից անսանձ փչում էր քամին, դուռն ու պատուհանները ծեծում ու ծեծում: Պարզ լսվում էր, որ այնտեղ, անտառում, դարավոր կաղնիներն ու վայրի ընկուզենիները ճակատում էին հողմի դեմ` աղմկում և գոռում: Եվ քամին բերում էր անընդհատ անտառի այդ լիակուրծք խշշոցն ու մռունչը, ու թվում էր թե` հենց մեր դռան առջև է աղմկահույզ, հողմածեծ անտառը:
  2. Տեքսից դուրս գրի՛ր այն նախադասությունը, որը քեզ հուզեց: Եղնիկը հանկարծակի մի ոստումով ցատկեց լուսամուտի գոգը` աչքերը սուզելով շառաչուն խավարի մեջ: Ես իսկույն վրա վազեցի բռնելու նրան, սակայն նա մի ակնթարթի մեջ թռավ լուսամուտից պարտեզը և ծածկվեց խավարների մեջ։ Դե՛հ, հիմա՛ գնա ու գտիր նրան իր հայրենի անծայր անտառներում…»:

Սասունցի Դավիթ

Էս դարում Մըսըր անհաղթ ու հզոր
Մըսրա Մելիքն էր նըստած թագավոր։
Հենց որ իմացավ՝ էլ Մըհեր չըկա,
Վեր կացավ կըռվով Սասունի վըրա։
Ձենով Օհանը ահից սարսափած՝
Թըշնամու առաջն ելավ գըլխաբաց,
Աղաչանք արավ, ընկավ ոտները.
— Դու եղիր, ասավ, մեր գլխի տերը,
Ու քու շըվաքում քանի որ մենք կանք,
Քու ծառան լինենք, քու խարջը միշտ տանք,
Միայն մեր երկիր քարուքանդ չանես
Ու քաղցըր աչքով մեզ մըտիկ անես։
— Չէ՛, ասավ Մելիք, քու ամբողջ ազգով
Անց պիտի կենաս իմ թըրի տակով,
Որ էգուց-էլօր, ինչ էլ որ անեմ,
Ոչ մի սասունցի թուր չառնի իմ դեմ։
Ու գընաց Օհան՝ բոլոր-բովանդակ
Սասունը բերավ, քաշեց թըրի տակ
Մենակ Դավիթը, ինչ արին-չարին,
Մոտ չեկավ դուշման Մելիքի թըրին։
Եկան քաշեցին՝ թե զոռով տանեն,
Թափ տըվավ, մարդկանց գըցեց դես ու դեն,
Փոքրիկ ճըկույթը մի քարի առավ,
Ապառաժ քարից կըրակ դուրս թըռավ։
— Պետք է սպանեմ էս փոքրիկ ծուռին,
Ասավ թագավորն իրեն մեծերին։
— Թագավո՛ր, ասին, դու էսքան հըզոր,
Թըրիդ տակին է ողջ Սասունն էսօր.
Ի՞նչ պետք է անի քեզ մի երեխա,
Թեկուզ իր տեղով հենց կըրակ դառնա։
— Դո՛ւք գիտեք,- ասավ Մըսրա թագավոր,-
Բայց թե իմ գըլխին փորձանք գա մի օր,
Էս օրը վըկա,
Սըրանից կըգա։

  1. Դուրս գրիր անծանոթ բառերը և բացատրիր: Ծուռ-խենթ խարջ-հարկ
  2. Բացատրիր աղաչանք անել, քաղցր աչքով մտիկ անել, կրակ դառնալ արտահայտությունները: Աղաչանք անելՔաղցր աչքով մտիկ անել — լավ նայել Կրակ դառնալ — փոձանք դառնալ
  3. Վերնագրիր հատվածը: Մելիքի առիթավորվելը
  4. Հատվածը կարդալուց հետո ի՞նչ կարծիք կազմեցիր Մելիքի մասին. ինչպիսի՞ն էր նա, բնութագրիր: Մելիքը շատ ագահ և չար է։ Ես այս պատմույունը կադալիս հասկացա, որ պետք չե, լինել ագահ ինչպես Մելիքը և պետք չէ լինել վախկոտ ինչպես Ձենով Ոհանը։ Պետք է լինել անվախ ինչպես Առյուծ Մհերը և Սասունցի Դավիթը։
  5. Կազմիր  հարցեր և առաջադրանքներ այս հատվածի վերաբերյալ: Ինչու Ձենով Ոհանը հանձնվեց։ Ինչու Մելիքը սպասեց միտչև Առյուծ մհերը մահանա

Բազմապատկման ստուգումը բաժանումով

  1. Կատարի՛ր բազմապատկումը և արդյունքը ստուգի՛ր բաժանումով:
  • 723 x 6 =4338
  • 126 x 90 =11340
  • 811 x 65 =52715
  • 621 x 920 =561320
  1. Բաժանումով ստուգի՛ր՝ ճիշտ է արդյոք կատարվել բազմապատկումը:
  • 715 x 40 = 28600
  • 624 x 42 = 26208
  1. Կատարի՛ր գործողությունները.
  • 12 տարի – 6 ամիս=11տ 6ա
  • 6 դար – 28 տարի=5դ 73տ
  • 5 ժ 12 ր – 52 ր=4տ 20ր
  • 5 տարի 2 ամիս – 8 ամիս=4տ 6ա
  1. Հայկուհու և Արմենուհու մտապահված թվերի տարբերությունը 400 է, իսկ գումարը՝ 1000 : Ո՞ր թվերն են մտապահել նրանք: Լուծում՝ 1) 700-300=400 2) 700+300=1000

Բաժանում երկնիշ թվի





  1. Գրետան, Աննան ու Լուսինեն ունեն 72 ուլունք: Եթե Գրետան իր ուլունքներից 2-ը, իսկ Աննան 5-ը նվիրեն Լուսինեին, ապա երեքն էլ կունենան հավասար թվով ուլունքներ: Քանի՞ ուլունք ունի նրանցից յուրաքանչյուրը: Լուծում՝ 1) 72:3=24 2) 24-7=17 Լուսինե 24+5=29 Աննա 4) 24+2=26 Գրետա
  2. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը. ( 425 )
  • 9678 : 7 = 1384
  • 3700 = 14800 : 4
  • 4494 : 321=14
  • 32 = 3264 : 102
  1. Գտի՛ր օրինաչափությունը և լրացրու՛ աղյուսակը: ( 446 ա )
14567212
4320043
18867255

A clock

I’ts six o’clock. I’ts time to get up.

I’ts seven o’clock. I’ts time to do exercises.

It’s eight o’clock. Its time to go to school.

It’s two o’clock. It’s time to come home.

It’s three o’clock. It’s time to go to the sports ground.

It’s five o’clock. It’s time to go to the swimming pool.

It’s nine o’clock. It’s time to take a shower.

Բաժանում երկնիշ թվի

  1. Կատարի՛ր բաժանում:
  • 58500 : 25 =2340
  • 1472 : 23 =1296
  • 4590 : 45 =102
  • 19965 : 33 =605
  1. Կատարի՛ր գործողությունները.
  • 12 մ – 6 դ =114
  • 62 մ 12 սմ – 28 սմ =604
  • 5 կմ – 5 մ =4995
  • 12 մ 2 դմ – 8 դմ =114
  1. 50 մ երկարությամբ մետաղալարի փաթեթն արժե 7500 դրամ: Որքա՞ն պետք է վճարել այդ լարից 24 մ գնելու համար: Լուծում՝ 1) 50:7500=150 2) 24×150=3600

Սասունցի Դավիթ

Մի օր էլ՝ էն գորշ հոնքերը կիտած
Երբ միտք էր անում, երկընքից հանկարծ
Մի հուր-հըրեղեն հայտնվեց քաջին,
Ոտները ամպոտ կանգնեց առաջին։
— Ողջո՜ւյն մեծազոր Սասմա հըսկային.
Քու ձենը հասավ աստծու գահին,
Ու շուտով նա քեզ մի զավակ կըտա։
Բայց լավ իմանաս, լեռների արքա,
Որ օրը որ քեզ ժառանգ է տըվել,
Էն օր կըմեռնեք քու կինն էլ, դու էլ։
— Իր կամքը լինի, ասավ Մհերը.
Մենք մահինն ենք միշտ ու մահը մերը,
Բայց որ աշխարքում ժառանգ ունենանք,
Մենք էլ նըրանով անմեռ կըմընանք։
Հըրեշտակն էստեղ ցոլացավ նորից,
Ու էս երջանիկ ավետման օրից
Երբ ինը ամիս, ինը ժամն անցավ,
Առյուծ-Մըհերը զավակ ունեցավ։
Դավիթ անվանեց իրեն կորյունին,
Կանչեց իր ախպեր Ձենով Օհանին,
Երկիրն ու որդին ավանդեց նըրան,
Ու կինն էլ, ինքն էլ էն օրը մեռան։

Հարցեր, առաջադրանք
1. Առանձնացրու քեզ անծանոթ բառերը, բառարանի օգնությամբ գտիր բացատրությունը:

Հուր-հըրեղեն-Դիցաբանության կերպար «Թրչող ձի»։

Ցոլանալ-Վերանալ։

Ավանդել- Հանձնել ուրիշին։

2. Առանձնացրու «Հուր-հրեղենի» առաջարկը:

Ու շուտով նա քեզ մի զավակ կըտա։
Բայց լավ իմանաս, լեռների արքա,
Որ օրը որ քեզ ժառանգ է տըվել,
Էն օր կըմեռնեք քու կինն էլ, դու էլ։

3.Ինչու՞ Մհերը ընդունեց առաջարկը, կարծիքդ հիմնավորիր:

Որովհետև, նա ողջ լինի թե-չե նա միշտ կլինի բոլորի կողգին

4. Հատվածում առանձնացրու Հուր- հրեղենի,  Մհերի, հեղինակի  խոսքերը.
Հուր-Հրեղեն- — Ողջո՜ւյն մեծազոր Սասմա հըսկային.
Քու ձենը հասավ աստծու գահին,
Ու շուտով նա քեզ մի զավակ կըտա։
Բայց լավ իմանաս, լեռների արքա,
Որ օրը որ քեզ ժառանգ է տըվել,
Էն օր կըմեռնեք քու կինն էլ, դու էլ։

Մհեր-
— Իր կամքը լինի, ասավ Մհերը.
Մենք մահինն ենք միշտ ու մահը մերը,
Բայց որ աշխարքում ժառանգ ունենանք,
Մենք էլ նըրանով անմեռ կըմընանք։


Հեղինակ-
Հըրեշտակն էստեղ ցոլացավ նորից,
Ու էս երջանիկ ավետման օրից
Երբ ինը ամիս, ինը ժամն անցավ,
Առյուծ-Մըհերը զավակ ունեցավ։
Դավիթ անվանեց իրեն կորյունին,
Կանչեց իր ախպեր Ձենով Օհանին,
Երկիրն ու որդին ավանդեց նըրան,
Ու կինն էլ, ինքն էլ էն օրը մեռան։